W takich zawodach zajmujących się światem mody i współpracujących mocno z mediami czy kolorowymi magazynami, konceptualizacja swoich myśli jest kluczem do sukcesu i obsługa programu komputerowego schodzi w tej sytuacji zupełnie na drugi plan. Dla profesjonalnego grafika zajmującego się opracowywaniem wzorów na strony www czy pod kampanie marketingowe, nie liczy się przerabianie rzeczywistości, tylko jej kreowanie. Oczywiście konieczne jest wykorzystywanie na tyle nowoczesnych technologii, by przygotowany format obrazu był kompatybilny ze wszystkimi aplikacjami, w jakich później wykorzystywać chce je zamawiający.
Posiadanie nowoczesnego sprzętu ułatwia także pracę, gdyż wprowadzenie jakiegoś modelu w sposób dokładny i odpowiedniego jego zmapowanie czy zwektoryzowanie przez program graficzny pozwala na przeniesienie się z dalszymi pracami i obróbkami do rzeczywistości wirtualnej. Idealny przykład stanowią tutaj chociażby dekoratorzy i architekci wnętrz, którzy raz wprowadzają do programu wszystkie kluczowe dla zwizualizowania przestrzeni dane, a następnie już w takiej cyfrowej wersji dokonują wszelkich poprawek, zmian i przeobrażeń. Wysłanie takiego trójwymiarowego projektu swojemu klientowi na pewno pomaga uzyskać zainteresowanie, ale także pomaga bez dodatkowych kosztów nanosić poprawki i zmieniać parametry, aż do ostatecznego zaakceptowania przez zleceniodawcę.
Na zupełnie innych programach i w całkiem innym duchu funkcjonować będą natomiast graficy zajmujący się chociażby fotografowaniem i późniejszym edytowaniem zdjęć z gwiazdami czy modelami. Decydując się na branżę reklamową lub modową przeważnie niezbędne jest odpowiednie opracowywanie otrzymywanych obrazów – nie dlatego, że model był nieatrakcyjny lub fotografowany obiekt wypada na zdjęciu mało imponująco. Edytowanie i retuszowanie zdjęć jest całkowicie normalnym procesem, który ma na celu uwydatnienie najbardziej kluczowych cech i ewentualnie przykrycie tych, które mogłyby walory estetyczne otoczenia lub zamiary twórcy jakoś szpecić. Możliwości takich programów graficznych są praktycznie nieograniczone, co niestety czasami budzi u grafików lub redaktorów pokusę zbytniego przekoloryzowania rzeczywistości, co natychmiast może być przez przeciętnego odbiorcę wyłapane i źle odebrane.